Ако пускаш реклами във Фейсбук и не правиш ретаргетинг – губиш пари.
Съвсем сериозно.
Всеки ден, в който нямаш активна ретаргетинг кампания, е ден, в който даваш пари на вятъра. Еквивалентът на това да нямаш ретаргетинг е буквално да гониш хората с най-голям интерес от магазина си. Те вече са ти показали, че имат интерес, тоест… че те са най-лесни за превръщане в клиенти.
В тази статия ще ти покажем как да използваш ретаргетинг в своя полза. Не ти трябва да си „гуру“ в платената реклама, за да бъдеш успешен.
Фейсбук ретаргетинг в няколко изречения
Ако трябва да извадим най-важното за ретаргетинга в няколко семпли изречения, така биха изглеждали:
- Колко е запозната аудиторията ти с продукта ти влияе директно върху ефективността на ретаргетинга. По-надолу в статията ще ти покажем и промените в цената, която запознатостта създава.
- Facebook Pixel ти дава право да тестваш различни стратегии за ретаргетинг и ремаркетинг. Имаме цяла статия за това как да настроиш Facebook Pixel и защо не можеш без него.
- Най-лесният старт е да рекламираш на най-ангажираните посетители на сайта ти. Знаеш, че го следят. Знаеш, че търсят различни оферти. Знаеш, че биха си купили. Започни с тях, за да опипаш водата.
- Ретаргетингът е изключително рентабилна фейсбук реклама. Вместо да се опитваш да привлечеш студена аудитория, ти наблягаш на тази, която вече е ангажирана с твоя бизнес.
Какво ще научиш от тази статия
- Ретаргетингът в няколко изречения (току-що ги видя)
- Какво точно е ретаргетинг във Facebook
- Как работи ретаргетингът във Facebook
- Разликата между ретаргетинг и ремаркетинг
- Колко струва ретаргетингът във Facebook
- Как се настройва ретаргетинг кампания
- Примери за успешни ретаргетинг реклами
- Как да създадеш ретаргетинг фунии според нивото на осведоменост
- Конкретни стратегии за eCommerce и за генериране на лийдове
Какво е ретаргетинг във Facebook?
Най-общо казано, ретаргетинг във Facebook означава да показваш реклами на хора, които вече са били на сайта ти или са взаимодействали с бизнеса ти. Те не са напълно непознати. Вече си ги „загрял“. Просто не са направили следващата крачка.
С ретаргетинг можеш да им напомниш, че това, което търсят все още е налично, да им покажеш точно това, което искат да видят, да им предложиш още по-неустоима оферта. Всичко това само, за да ги върнеш обратно. Да, може да ти звучи леко нахално или натрапчиво, но точно това отличава аматьорите от професионалистите.
Как работи ретаргетингът във Facebook?
Всичко започва с едно парченце код – Facebook Pixel. Това е инструментът, който позволява на фейсбук рекламата ти да знае кой какво е правил на сайта ти.
Инсталираш пиксела на сайта си и той започва да събира информация:
- кои страници са били посетени
- кои бутони са натискани
- дали някой е попълнил контактна форма
- дали е направена покупка
- и още много други
Когато имаш цялата тази информация, можеш да създадеш свои собствени аудитории, на които да показваш персонализирани реклами във Facebook.
Например: Взимаш всички хора, които са посещавали категория „Мъжки тениски“ на сайта ти. Отделяш ги в аудитория и започваш да им пускаш реклами с нови модели тениски, отстъпки, или каквото друго си решиш.
Важно: Facebook вече позволява ретаргетинг и без бисквитки чрез Meta Conversion API. Така че, дори при по-строги правила за поверителност, все още можеш да правиш ремаркетинг ефективно.
Ретаргетинг vs. ремаркетинг – каква е разликата?
Честно казано, почти никаква. И двете означават едно и също: показваш реклами на хора, които вече са имали досег с теб.
Просто Facebook използва по-често думата ретаргетинг, докато Google обича ремаркетинг. Разликата е в терминологията, не в идеята.
Така че, когато говорим за фейсбук реклама, казваме „ретаргетинг“, защото така сме си свикнали.
Колко струва ретаргетингът във Facebook?
Цената на ретаргетинг кампанията ти зависи от няколко неща:
- колко хора искаш да таргетираш
- колко добре конвертира сайтът ти
- колко добри са рекламите ти
Някои от тези фактори можеш да предвидиш, други ще разбереш чак след като стартираш кампанията (например колко ефективни са рекламите ти).
Важно: ретаргетингът обикновено е най-изгодната фейсбук реклама, която можеш да пуснеш. Работиш с хора, които вече те познават, затова конверсиите са по-евтини, а възвръщаемостта е с по-висок потенциал.
Как се настройва ретаргетинг кампания във Facebook
Нужни са ти две неща:
- Facebook Pixel – за да събираш данни
- Custom Audiences – за да насочиш реклами към правилните хора
Ако не си сигурен дали пикселът ти работи, използвай разширението Facebook Pixel Helper в Chrome браузъра. То ще ти покаже дали всичко е наред.
После:
- отиваш във Facebook Ads Manager
- избираш “Audiences”
- създаваш Custom Audience и избираш “Website” като източник
Можеш да таргетираш:
- всички посетители на сайта
- хора, които са гледали конкретен продукт или категория
- хора, които са добавили нещо в количката, но не са купили
- потребители, които са попълнили контактна форма
- потребители, които се ангажират с блога ти
Колкото по-точно сегментираш аудиторията си, толкова по-добри ще са резултатите.
Примери за ретаргетинг реклами във Facebook
Най-добрата страна на ретаргетинг рекламите е, че вече знаеш какво интересува аудиторията ти. Използвай тази информация, вместо да се чудиш с какво по-напред да зарибиш нови клиенти.
Примери:
- Покажи реклама с конкретния продукт, който потребителят е гледал
- Напомни за ограничена оферта, която е видял, но не е използвал
- Напиши рекламно копи, в което казваш, че знаеш за интереса му
- Хвани момента: конкретна емоция или конкретен проблем, свързани с поведението му
Най-добрите ретаргетинг реклами звучат лично и навременно. Точно затова работят. Хората си казват „Тази реклама сякаш е специално за мен!“ и са 100% прави. Специално за тях е.
Facebook ретаргетинг фунии
Както казахме в началото, това колко уведомена е аудиторията ти ще определи както резултатите, така и цената.
Много рекламодатели се опитват да направят една фуния, която да работи за всички. В нея слагат всички посетители, които не са купили и, да кажем, всички потребители с 1-2 поръчки. Това рядко дава добри резултати. По-добре е да мислиш за аудиторията си като групи с различно ниво на уведоменост.
Неуведомена аудитория = скъпа за таргетиране
Това са хора, които нямат идея кой си. Не са чували за теб, не знаят какво предлагаш. И ако видят реклама, вероятно е да подминат. Тази група изобщо не трябва да те касае, когато мислиш за ретаргетинг.
Уведомена за проблема аудитория = по-евтина
Тези хора търсят решение на конкретен проблем. Посетили са сайта ти, разгледали са няколко страници, но още не знаят каква да е следващата им стъпка. Те са близо до покупка, така че си струва да ги „подбутнеш“ с реклама.
Уведомена за решението аудитория = най-евтина
Това са хората, които вече са разглеждали твой продукт, били са на страницата с цени или са стигнали до процеса по поръчка. Някои от тях даже може да са купили вече. Не им трябва убеждаване, нужно им е само леко напомняне. А на тези, които са купили им трябва нова оферта. Това е най-изгодната аудитория за ретаргетинг.
Ако тепърва започваш да рекламираш във Фейсбук, започни оттук: таргетирай първо най-уведомените. Това е най-лесният начин да вкараш пари в касата и да задвижиш колелото.
Ретаргетинг стратегии за фейсбук реклама
Нека погледнем два реални сценария: един за онлайн магазини, един за генериране на лийдове.
За eCommerce: стратегията „Upsell“
Твоите най-ценни клиенти са тези, които вече са купували. Те вече ти имат доверие. Да кажем, че са купили аксесоар за автомобил, но ти искаш да им продадеш още един, друг по вид, аксесоар.
Какво да направиш:
- Създаваш custom audience от клиенти (чрез пиксела)
- Пускаш им реклама с ново предложение: допълващ продукт към този, който са купили, или пък комбинация от няколко продукта с голяма отстъпка
- Когато (и ако) се възползват от предложението и купят, можеш да ги добавиш в списък с лоялни клиенти или такива, които купуват често. За да ги задържиш, можеш да им изпратиш имейл, в който им даваш ексклузивен код за отстъпка (например -15%) за следващите 24 ч.
За събиране на лийдове
Ако потребител е прекарал определено време на сайта ти и се е ангажирал с него, например е гледал видео или е чел блог пост, можеш да му покажеш фейсбук реклама, която го доближава до следващата стъпка.
Примери:
- Случаи на доволни клиенти, които споделят успех или удоволствие от продукта/услугата.
- Видео реклами, на които продуктът влиза в действие и се виждат функциите и предимствата му.
- Лимитирана оферта
Целта е да преминат: от интерес → към доверие → към действие.
В обобщение
Ретаргетингът (или ремаркетингът) не е нещо кой знае какво, нито е агресивна търговска практика. В най-общият смисъл това е едно разумно използване на данните, които имаш за поведението на твоите потребители.
Така хем ти подобряваш резултатите на кампаниите си, хем намаляваш разхода си, че и на всичкото отгоре даваш на хората това, което искат. Всеки печели.
Ако не си сигурен как да започнеш или имаш въпроси, чиито отговори не откри в тази статия, свържи се с нас абсолютно безплатно. Правим безплатни консултации и рекламни одити!



