Как го Постигнахме: 3х Повече Продажби за 3 Месеца?

"
Case study - утрояване на продажбите за 3 месеца.

Как се скалира нов бизнес? Всъщност, как изобщо се стартира нов бизнес и то успешно? Кои са стъпките, които ни доближават по-близо до успеха и ни отдалечават от провала?

👀Това ще видим днес: историята на един от най-новите ни клиенти, за когото изградихме не само работеща маркетинг стратегия, но и оптимизирахме някои от най-важните аспекти за успешното управление на онлайн магазин.

Още когато клиентът се свърза с нас, знаехме, че ни предстои поредица от предизвикателства. Имаше известна доза колебание – не знаехме дали ще се справим така, както искаме – на 100%. 

  • 🚨Бизнесът беше току-що стъпил на пазара: напълно непознат за потребителите и с никаква репутация.
  • 🚨Тепърва трябваше да създадем Facebook страница: потенциалните клиенти нямат доверие на неразвити страници.
  • 🚨Наложи се да използваме нов pixel: нямахме абсолютно никакви данни, с които да боравим. Буквално започнахме от нулата.

Една бърза оперативка, изпълнена с чертане на диаграми, дебати и шумно пиене на кафе по-късно, решихме, че ще го бъде. На бялата дъска в офиса написахме „Нищо не учи толкова добре, колкото предизвикателството.“ Не, защото сме филмари, а защото е истина.

👉Нека направим едно бързо резюме.

На долната снимка може да видите историята на клиента в цифри. Започнахме работа през ноември и до януари месечните поръчки скочиха тройно

Първата бариера, която срещнахме, беше липсата на подходящ product-market fit. Цените на продукта не бяха съобразени с пазарните стандарти. Това е един от основните проблеми при много нови онлайн магазини и винаги играе критична роля в развитието на бизнеса.

⚠️Важно: Защо това е първата стъпка, а не изготвянето на маркетинг стратегия? Защото независимо колко добра е рекламата, ако офертата не е конкурентна, ако не резонира с потребителите, или ако просто е скапана, рекламата няма да я спаси. Затова и започнахме оттук.

Решението: Проучихме пазара в детайли, анализирахме алтернативни продукти от същия тип и със сходно качество и дадохме ясни насоки за оптимизация на цените. Консултирахме се с клиента, предложихме промяна на цените и споделихме плановете си за следващия етап – цялостен маркетинг план.

⬆️Резултатът: След корекциите, офертата веднага започна да резонира по-добре с аудиторията и потребителите започнаха да проявяват интерес. Макар и бизнесът да е нов, когато офертата е добра и продуктът – уникален, продажбите се вдигат. 

Това е и следващият проблем – липсата на уникалност.

*USP – Unique Selling Proposition – уникално търговско предложение. Това е отличителната характеристика, която отличава даден продукт от конкуренцията. Колкото повече USP-та имате, толкова повече причини имат клиентите да изберат точно вашето предложение, а не някое друго.

👉Добре формулираният USP отговаря на въпроса:Защо клиентът трябва да купи от мен, а не от някой друг?

Втората бариера беше недостатъчното внимание върху предимствата и качествата на бизнеса. За да изпъкнем в дигитална среда е необходимо да обособим своята ниша и нашето място в нея.

Решението: В основата на маркетинг стратегията ни бяха предимствата, с които клиентът изпъква в своята ниша. А именно:

  • Българско производство: клиентът не внася стоки от Китай или Турция, което автоматично означава, че качеството е по-високо. Съответно, продуктът е и по-скъп.
  • Качествени материали: клиентът залага на качество, а не на количество. Това го откроява от голяма част от конкуренцията и го поставя малко над средния ценови клас за нишата.
  • Ръчна изработка: заедно с ограничените количества, начинът на изработка поставя продукта в premium категорията за нишата. 

⬆️Резултатът: Тези три USP-та веднага ни дадоха яснота за това как точно да позиционираме продукта, на какво да наблегнем в рекламата и най-важното – на каква аудитория да предложим офертата. Тъй като в нишата има потребители, които търсят точно това, което предлага клиентът ни и офертата резонира с тях, поръчките започнаха да летят.

Макар и да имахме технически проблеми, като забавени плащания към Meta и спонтанни крашове на акаунта, успяхме. Победихме! 

На снимките се вижда прогреса от началото на ноември 2024 до края на януари 2025

🟢Ноември 2024:

🟢Декември 2024:

🟢Януари 2024:

Всяка басня завършва с поука. 

👉Тук тя е следната: успехът в онлайн търговията не се свежда до „надувай бюджета и пускай рекламите“. Напротив – той е резултат на внимателна оптимизация отвътре-навън. 

  1. Има ли място на пазара за моята оферта? 
  2. Каква е основната сила на продукта ми?
  3. Парите, които искам оправдани ли са?

Чак, когато имаме отговори на тези въпроси можем да преминем към рекламите и дългосрочния маркетинг. Иначе просто затъваме, изгаряме бюджета и бизнесът се превръща в нищо повече от горчив спомен.

Вдъхнови ли се?

Искаш ли да жънеш успехи?

Предлагаме ти следното: Свържи се с нас и ни разкажи за бизнес целите си, а ние ще прегледаме рекламните ти акаунти напълно безплатно и ще ти кажем как да подобриш резултатите си. 

 

 


 

А ако имаш нужда от още ценни маркетинг съвети, последвай ни в социалните мрежи! Качваме често и не говорим празни приказки.

🟡Последвай ни в Instagram.

🟣Последвай ни в LinkedIn.

🟡Последвай ни в TikTok.

Riscase Digital